Všeobecné obchodní podmínky

(dále jen VOP)

Ve VOP najdete všechny důležité právní informace týkající se prodeje výrobků a díla, prodeje a poskytování digitálního obsahu, konzultací a vzdělávacích akcí prostřednictvím webových stránek rajana.cz a eshop.rajana.cz nebo prostřednictvím e‑mailu či zprávy na sociální síti. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než mi zavoláte, napíšete nebo kliknete na objednávací tlačítko. Obsahují i tzv. sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy ve smyslu § 1820 občanského zákoníku. Před vlastním uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného okénka v závěru objednávkového formuláře. VOP se tím stanou součástí uzavřené smlouvy a budou i pro Vás závazné. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Děkuji za Váš čas, který jejich pročtení věnujete.

Obsah VOP:

I. Důležité pojmy, instituty a osoby

II. Sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy

III. Objednávka a uzavření smlouvy

IV. Cena a platební podmínky

V. Dodací podmínky

VI. Údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě digitálního obsahu a jeho aktualizacích, uživatelský účet, 

autorská práva

VII. Odstoupení od smlouvy

VIII. Práva z vadného plnění, reklamační řád

IX. Spotřebitelské recenze

X. Závěrem

I. Důležité pojmy, instituty a osoby

1. Web: Webem pro účely těchto VOP rozumím webové stránky rajana.cz.

2. E‑shop: E‑shopem pro účely těchto VOP rozumím on-line obchod eshop.rajana.cz, kde si můžete zakoupit všechny produkty a zboží nabízené poskytovatelem webu rajana.cz.

3. Produkty: Pokud ve VOP píši o Produktu, Produktech, myslím tím souhrnně Digitální obsah (3.1) a Služby (3.2). Pokud se některá ustanovení týkají pouze některých z nich, používám samostatné označení pro ten z Produktů, kterého se ustanovení týká (3.1. nebo 3.2. nebo 3.2.a) nebo 3.2.b)).

3.1. Digitální obsah: Jedná se o produkty v digitální (elektronické) podobě. Mohou to být e‑booky a podpůrné materiály (elektronické knihy, sešity, checklisty), videa (zpravidla záznamy webinářů a videa, která jsou součástí on-line kurzů), on-line kurzy, on-line klub.

3.2 Služby. Takto v dalším textu souhrnně označuji Konzultace a Vzdělávací akce.

3.2.a) Konzultace: Jedná se o konzultace poskytované dálkově (telefonicky nebo on-line s využitím některé z komunikačních platforem jako např. Google Meet, Messenger, Whatsapp apod.) nebo v rámci osobního setkání.

3.2.b) Vzdělávací akce: Může jít o on-line vzdělávací akce s živým vysíláním (webinář) anebo o živé „off-line“ akce (seminář, konference, workshop).

4. Zboží: Takto v dalším textu souhrnně označuji Výrobky (4.1) a Dílo (4.2).

4.1. Výrobky: Tak označuji své fyzické výrobky např. šperky, orgonity, macramé atd.

4.2. Dílo: Obraz malovaný na plátně (mandala) je autorské dílo, ve VOP dále jen jako Dílo.

5. Poskytovatel: Je fyzická osoba, která poskytuje Produkty a Zboží nabízené na Webu a v E‑shopu.

Poskytovatel: Radka Janošťáková

IČ: 09869221

Není plátce DPH

Sídlo: Otavská 1043/23, 37011 České Budějovice 2

Bez provozovny

E‑mail: radka@rajana.cz

Telefon: +420 602 188 457

Poskytovatel je zapsaný v živnostenském rejstříku. Úřadem příslušným dle § 71 odst. 2 živnostenského zákona je Magistrát města České Budějovice.

Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla. Na uvedeném e‑mailu jsem Vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.

Pokud je v textu VOP uvedeno „Já“, „Mě“, „Moje“ apod., myslí se tím vždy Poskytovatel.

6. Klient: Klientem je každý, kdo má zájem o uzavření anebo přímo uzavře s Poskytovatelem Smlouvu o prodeji Zboží, Smlouvu o poskytování Služeb anebo Smlouvu o poskytování Digitálního obsahu. Klientem může být jak Spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba (například spolek).

Pokud je v textu VOP uvedeno „Vy“, „Vás“, „Vaše“ apod., myslí se tím vždy Klient.

7. Spotřebitel: Spotřebitelem se podle platných právních předpisů rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad to má především na možnost odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů a na nároky z odpovědnosti za vady a vyřizování reklamací.

8. Účastník/Smluvní strana: Klient i Poskytovatel jsou Účastníky Smlouvy, jsou její Smluvní stranou.

9. Smlouva o poskytování digitálního obsahu: Jde o smlouvu, kterou spolu uzavíráme. Je to nový smluvní typ a používá se pro prodej a poskytování Digitálního obsahu (s platností od 6.1.2023).

10. Smlouva o poskytování služeb: Tuto smlouvu spolu uzavíráme pro poskytování konzultací a vzdělávacích akcí, ať již jde o on-line nebo off-line poskytované služby.

11. Smlouva o prodeji zboží: Tuto smlouvu spolu uzavíráme na prodej Výrobků a Díla, ať již jde o on-line nebo off-line zprostředkovaný prodej.

12. Smlouva: Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí se tím jak Smlouva o poskytování služeb, tak Smlouva o poskytování digitálního obsahu, tak Smlouva o prodeji zboží, případně smlouvy obsahující všechny tyto typy (tzv. smíšená smlouva). Pokud se některá ustanovení VOP týkají jen jednoho z těchto tří typů smluv, uvádím tuto jednu konkrétní smlouvu. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím webového rozhraní je popsán podrobně v čl. III. těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena objednávkou (vyplněným a odeslaným objednávkovým formulářem) a jejím přijetím ze strany Poskytovatele a těmito VOP. O uzavření Smlouvy Vám zašlu e‑mailem písemné potvrzení.

13. Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využívám Web, E‑shop, telefon a e‑mail. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení) si jako Klient hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

14. Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako Klient vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní Klienti. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to v těchto VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Klient“ je uvedeno „Spotřebitel“).

15. Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře na webu, ještě před odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají součástí Smlouvy a jsou jak pro Mě, tak pro Vás závazné.

16. Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Klientem spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno, můžete si kliknutím zobrazit přímo jejich aktuální znění.

II. Sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy

Jedná se o shrnutí informací dle § 1820 NOZ, které mám uvedené na Webu a E‑shopu, a podle NOZ jsem povinna Vám je poskytnout i v textové podobě (a za tu se pro tyto účely pouhé uvedení na Webu nebo E‑shopu nepovažuje).

1. Údaje o hlavních vlastnostech Produktů a Zboží jsou vždy uvedeny přímo v popisu (na stránce) daného Produktu a Zboží na Webu nebo E‑shopu. Kliknutím na jednotlivé položky, resp. prodejní stránky jednotlivých Produktů a Zboží se Vám zobrazí podrobný popis, včetně například možnosti nebo nemožnosti pořídit Produkt na splátky. U on-line kurzů a vzdělávacích akcí je rovněž uvedeno, pro koho jsou nebo nejsou vhodné, kdy a jakým způsobem probíhají, jak dlouho trvají, zda on-line kurz začíná v konkrétní den pro všechny účastníky anebo je přístupný kdykoli po zaplacení, zda je ke kurzu nebo vzdělávací akci (a po jakou dobu) podpůrná skupina na Facebooku, případně na jiné platformě, jaké jsou poskytované bonusy apod. Věnujte proto, prosím, popisu Produktu svoji pozornost a v případě nejasností Mě kontaktujte ještě před objednáním Produktu.

2. Údaje o mé totožnosti, adresu sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty jsem již uvedla výše v čl. I. těchto VOP.

3. Ceny jsou vždy uvedeny v popisu příslušného Produktu a Zboží. Pro Digitální produkty a on-line Konzultace je cena konečná, bez dalších příplatků. Pro off-line služby je navíc účtována cena za dopravu ke Klientovi. U fyzického Zboží je třeba počítat s náklady na doručení podle aktuálního ceníku Zásilkovny nebo České pošty, a pokud si klient přeje, také cenu pojištění zásilky.

4. Produkty a Zboží lze hradit on-line přes platební bránu nebo klasickým bankovním převodem.

5. Produkty budou dodány ve lhůtě uvedené v popisu na Webu nebo E‑shopu. U digitálního obsahu do 3 dnů od zaplacení ceny. U on-line kurzů jsou přístupové údaje podle typu on-line kurzu (zda jde o společný hromadný start anebo lze do on-line kurzu vstoupit kdykoli v průběhu roku po zaplacení kupní ceny) poskytnuty buď do 3 dnů od zaplacení ceny nebo v předem stanovený den zahájení on-line kurzu. U služeb jde o dodání v předem stanoveném anebo dohodnutém termínu/termínech. Zboží je Poskytovatelem předáno k dopravě nejpozději do 7 dnů (pokud není na webu uvedeno jinak) po jeho úplné úhradě.

6. Spotřebitel může/ nemůže odstoupit:

a) Od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu během 14 dní od jejího uzavření. 

b) Od Smlouvy o poskytování služeb – konzultací – může Spotřebitel odstoupit do 14 dní od jejího uzavření, pokud již v této lhůtě nebylo na základě jeho výslovné žádosti plnění poskytnuto. 

c) Pokud jde o smlouvu o poskytování služeb – vzdělávacích akcí – nelze odstoupit. Jde totiž o smlouvu o využití volného času a já dle této smlouvy plním k určitému konkrétnímu datu. 

d) Odstoupení od smlouvy výslovně není možné při objednávce šperků, obrazů nebo jiného Zboží vyrobeného na míru, protože se jedná o zboží zhotovené nebo upravené na zakázku.

Můžete-li od konkrétní Smlouvy odstoupit, k odstoupení lze využít vzorový formulář, který tvoří přílohu VOP a je uveden na jejich poslední straně anebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké Smlouvy Spotřebitel odstupuje a jakého Produktu nebo Zboží se odstoupení týká. Podrobnosti k možnosti odstoupení najdete v čl. VII. VOP. 

7. Spotřebitel má právo reklamovat vadný Produkt nebo Zboží a tím uplatnit svá práva z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII. VOP.

8. Údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě podle § 1811 odst. 2 písm. h) a i) NOZ: Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf. Pro stažení e‑booku, návodu, pracovního sešitu, checklistu z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla i stažené aktualizace prohlížeče nebo programu, ve kterém e‑book nebo jiné dokumenty budete otevírat. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. U on-line kurzů Vám zřizuji uživatelský účet. K přehrání obsahu je dle charakteru jednotlivých materiálů (soubory v .PDF, .DOC, .DOCX, videa, audio) nutné mít funkční připojení a aktualizovaný software a prohlížeč pro zobrazení/přehrání obsahu. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací nebo krátkodobé nedostupnosti v případě údržby dat nebo výpadků serveru.

9. Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či Mé činnosti nějakou stížnost, kontaktujte Mě prosím na e‑mailu radka@rajana.cz. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.

10. Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.czwww.adr.coi.cz, e‑mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

III. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Objednávání Konzultací a Vzdělávacích akcí probíhá formou SMS na telefonní číslo nebo elektronicky e‑mailem. Kontakty jsou uvedené v čl. I. 5. VOP. Odpovídám, jakmile je to možné. Uzavření smlouvy a platba těchto služeb probíhá podle čl. III. VOP, přičemž po kontaktu se mnou už víte, jakou službu si v nabídce E‑shopu objednat.

2. Objednávání Produktů a Zboží probíhá vytvořením a odesláním objednávky v E‑shopu. V objednávce musí být uvedeny následující údaje:

a) Informace o nakupovaném Produktu nebo Zboží (na E‑shopu označujete Produkt nebo Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku/Do košíku”).

b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu nebo doručení, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E‑shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu nebo doručení a Celkové ceně nákupu budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvoleného Produktu a Zboží, způsobu jeho doručení a platby. Cena za doručení se týká pouze fyzických zásilek, cena za dopravu se týká jen cestování za Klientem. 

c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící pro doručení Zboží nebo poskytnutí Produktu, tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e‑mailovou adresu.

d) V průběhu tvorby Objednávky může až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito VOP, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. Odesláním objednávky souhlasíte se Všeobecnými obchodními podmínkami a Podmínkami ochrany osobních údajů. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Mě.

Věnujte prosím popisu Produktů a Zboží svoji pozornost a v případě, že budete mít nejasnosti, neváhejte mě ještě před objednáním kontaktovat s doplňujícími dotazy. Objednávat Digitální obsah a Zboží na E‑shopu je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Na objednávky Služeb formou SMS a na e‑maily reaguji zejména v denní dobu, proto je bezvýznamné psát opakovaně během večerních a nočních hodin. Upozorňuji, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti Webu a E‑shopu v důsledku nutné údržby Webu a E‑shopu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídám, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.

3. Prezentace Zboží uvedená na Webu a E‑shopu je informativního charakteru. Poskytovatel upozorňuje, že skutečná barva výrobků a děl se může lišit v závislosti na parametrech monitoru či displeje, na kterém si Klient Zboží prohlížel. Jako Poskytovatel nejsem povinna uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.

4. Přijetí objednávky potvrdím informačním e‑mailem zaslaným na Váš e‑mail vyplněný při objednávce. Součástí tohoto e‑mailu je i text těchto VOP, potvrzení o uzavření smlouvy a faktura. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudu moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů, než v nabídce umožňuji. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám vždy v rámci E‑shopu předem poskytuji a neměla by pro Vás být překvapivá. V případě, že nastane jakýkoliv důvod, pro který nemohu Objednávku potvrdit, budu Vás kontaktovat a zašlu Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Moji nabídku potvrdíte.

5. Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoliv změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.

6. Při nákupu Produktů a Zboží je Vaše povinnost poskytnout Mi všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Mi poskytli v Objednávce, proto budu považovat za správné a pravdivé. V pochybnostech Vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále nezabývám.

IV. Cena produktů a platební podmínky

1. Cena Produktů: Cena je uvedena přímo u každého Produktu a Zboží v jeho popisu na E‑shopu, popř. i na Webu. Nejsem plátce daně z přidané hodnoty. Cena je platná po celou dobu, kdy je na Webu a E‑shopu u Produktů a Zboží uvedena. 

2. Sjednaná cena a případné chyby v uvedené ceně: Sjednanou cenou je cena uvedená u Produktu a Zboží v okamžiku odeslání Vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu nebo E‑shopu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsem povinna Vám za takovou zjevně chybnou cenu Produkt nebo Zboží dodat, a to ani v případě, že došlo k uzavření Smlouvy. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněna od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátit.

3. Změna ceny: Pokud dojde ke změně ceny mezi odesláním objednávky a jejím potvrzením ze strany dodavatele, bude platit cena, která byla aktuální v okamžiku odeslání objednávky, pokud se obě strany nedohodnou na jiné ceně. 

4. Možnosti úhrady ceny:

a) Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na můj bankovní účet: pokyny k platbě, v podobě faktury, obdržíte v e‑mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a Produkty nebo Zboží co nejdříve dodány.

b) On-line přes platební bránu.

5. Dodání Produktu a Zboží až po zaplacení: Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna Vám Produkt a Zboží dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny. Výjimkou je zejména prodej Produktu s možností uhradit cenu ve splátkách – tato možnost je vždy uvedena, včetně podmínek, na prodejní stránce Produktu i níže v odst. 8 tohoto článku VOP.

7. Splatnost ceny: Cena je splatná do 3 dnů od uzavření Smlouvy, není-li v popisu Produktu a Zboží uvedeno jinak. Datum splatnosti je uvedený na faktuře. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je cena zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj bankovní účet.

8. Platba ceny ve splátkách: Cenu některých digitálních Produktů je možné uhradit ve dvou nebo více splátkách. Tato informace, včetně toho, zda je/ není možno uhradit ve 2 nebo i více splátkách, je uvedena přímo na prodejní stránce konkrétního Produktu. Chcete-li využít možnost platby na splátky, vyberete si tuto možnost přímo v objednávkovém formuláři. Produkt (přístupové údaje k němu) jsem povinna dodat až po zaplacení první splátky. Další splátku je nutné uhradit v době její splatnosti, jinak jsem oprávněna Vám pozastavit i bez dalšího upozornění přístup k Produktu. Tím ovšem není dotčena Vaše povinnost další splátku (splátky) uhradit. Přístup bude znovu umožněn až po úhradě dané další splátky. V případě prodlení s platbou jakékoli splátky delším než 10 dní jsem oprávněna od Smlouvy odstoupit. Odstoupení musí být písemné a zaslané e‑mailem na kontakt uvedený v objednávce nebo později Klientem sdělený anebo zaslané dopisem na adresu Klienta uvedenou v objednávce nebo později Klientem sdělenou pro účely doručování písemností.

V. Dodací podmínky:

   V. A. Digitální obsah:

1. Možnosti dodání: 

a) Při koupi e‑booku a podobně bude Digitální obsah ve formátu pdf nebo obdobném dodán po zaplacení kupní ceny na e‑mail uvedený v objednávce, a to jako příloha e‑mailové zprávy nebo zasláním odkazu, na kterém je obsah možno stáhnout či otevřít.

b) Při koupi on-line kurzu Vám po uhrazení ceny bude vytvořen uživatelský účet na webovém rozhraní a budou vygenerovány a na e‑mail uvedený v objednávce zaslány přístupové údaje k Vašemu uživatelskému účtu (podmínky užívání jsou uvedeny v čl. VI těchto VOP).  V případě, že je pro všechny přihlášené on-line kurz otevírán ve stejný den, obdržíte po zaplacení přístupové údaje, resp. bude Vám prostředí členské sekce on-line kurzu zpřístupněno v předem ohlášený den. Po přihlášení s využitím přístupových údajů vám bude Digitální obsah dodán zpřístupněním členské sekce. Je-li to s ohledem na návaznost obsahu efektivní, budou vám jednotlivé lekce zpřístupňovány postupně, dle harmonogramu uvedeného na „nástěnce“ členské sekce on-line kurzu.

2. Dodací lhůta: E‑book a on-line kurz bude dodán do 3 dnů poté, kdy bude platba připsána na můj bankovní účet. Výjimkou jsou on-line kurzy s hromadným startem v určitý předem stanovený den. U těchto on-line kurzů budou přístupové údaje zaslány zpravidla až v den zahájení on-line kurzu (samozřejmě za předpokladu, že v tu dobu již byla cena anebo u splátkového prodeje 1. splátka řádně uhrazena).

3. Náklady na doručení (přepravné): U Digitálního obsahu tyto náklady nevznikají. 

   V. B  Dodací a storno podmínky vzdělávacích akcí:

1. Způsob dodání: Vzdělávací akce bude dodána dle podmínek uvedených v popisu akce na Webu nebo individuálně sjednaných. Klient má právo absolvovat Vzdělávací akci za podmínky řádné úhrady celé ceny za Vzdělávací akci. Jsem oprávněna změnit jednostranně podmínky Vzdělávací akce např. čas jednotlivých lekcí, místo konání v rámci stejné obce/města, přičemž jsem povinna o tom Klienta vyrozumět. Závazky mezi námi tím nejsou dotčeny, odpovídám za to, že změnou podmínek nebude dotčen účel akce. Vzdělávací akce se uskuteční pouze v případě, že si ji objedná a uhradí minimální počet zájemců stanovený Poskytovatelem. Vyhrazuji si právo zrušení Vzdělávací akce při nízkém zájmu či zásahu vyšší moci. V takovém případě všechny přihlášené účastníky včas informuji. Vrácení zaplacené ceny je řešeno níže, v odst. 5. (Storno podmínky).

2. Možnost účasti náhradníka (u off-line Vzdělávacích akcí): Na Vzdělávací akci je možné na místo Klienta vyslat náhradníka v případě, že se z vážných důvodů nemůže Klient zúčastnit, a je-li to vzhledem k obsahu akce přípustné a možné.

3. Vzdělávací materiály a informace: Veškeré informace a jakékoliv písemné podklady, materiály, skripta, zvukové záznamy a nosiče, doporučení, techniky, údaje osobního charakteru a další metody předávané lektorem vedoucí akci jsou určeny pouze pro účely konkrétní vzdělávací akce a osobní potřebu jednotlivých Klientů. Není dovoleno je bez vědomí a písemného souhlasu lektora vedoucího akci jakkoliv sdělovat a předávat dál třetím osobám, upravovat, rozšiřovat a kopírovat je v celém či částečném rozsahu, používat k jakýmkoliv komerčním účelům či jinde publikovat. Klient, Poskytovatel a lektor vedoucí akci berou tímto na vědomí, že veškeré informace, které o sobě vzájemně účastníci i lektor při studiu získají, jsou pokládány za velmi důvěrné a citlivé a s jako takovými budou s nimi nakládat.

4. Odpovědnost v průběhu Vzdělávací akce: Klient je v celém průběhu Vzdělávací akce za sebe, svá rozhodnutí a své jednání vůči sobě i ostatním zcela odpovědný. Každý Klient bere na vědomí, že během akce a činností během ní, kterých se Klient sám účastní, může docházet k fyzickému, psychickému či emocionálnímu zatížení. Klient se zavazuje přerušit dílčí činnost v rámci akce nebo se činnosti či cvičení nezúčastnit, pokud cítí, že pro něj aktivita v danou chvíli není vhodná, resp. je nad jeho aktuální síly či schopnosti. 

5. Storno podmínky: V případě, že by Vzdělávací akce byla zrušena z důvodů na naší straně a Vy jako Klient jste již cenu hradili, obdržíte do 14 dnů ode dne, kdy bude rozhodnuto o zrušení akce, zpět celou zaplacenou částku, pokud se výslovně nedohodneme na použití platby na náhradní akci dle Vašeho výběru či na jiném řešení. Nebude-li dohodnuto jinak, bude Vám platba vrácena stejným způsobem, jako byla přijata. Jako Klienti jste oprávněni svoji účast na vzdělávací akci zrušit. V případě, že jste již uhradili a zrušíte účast nejpozději celých 5 dní před zahájením Vzdělávací akce, bude Vám vrácena celá zaplacená cena. V případě zrušení účasti v době kratší, je cena nevratná. 

6. Pořizování a užití fotografií a videozáznamů: V průběhu akcí jsou pořizovány fotografie a videozáznamy. Jedná se především o dokumentační fotografie, které budou umístěny na Web nebo moje profily na sociálních sítích, aby si mohli zájemci o akce lépe představit prostředí konání akcí i atmosféru na místě. Pokud byste si vůbec nepřáli být na fotografiích nebo videích zaznamenáni, prosím upozorněte na to nejpozději při zahájení akce. Pokud by byla pořízena fotografie, na které budete jako jediný nebo jeden z několika účastníků a jednoduše identifikovatelný/identifikovatelná, pak bych fotografii či záznam na webové stránky umístila pouze s Vaším souhlasem. Bližší podmínky zpracování těchto i dalších osobních údajů (protože i podobizna na fotografii je osobním údajem) naleznete na tomto odkazu. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

V.C. Dodací podmínky konzultací:

1. Způsob dodání: Konzultace budou dodány dle podmínek uvedených v jejich popisu na Webu a E‑shopu nebo individuálně sjednaných. Při poskytování konzultací se řídím platnými právními předpisy a poskytuji je s maximální pečlivostí a s využitím nejnovějších poznatků, mojí odbornosti a s ohledem na veškeré údaje Vámi sdělené, jež mají význam pro jejich řádné poskytování. Termín, resp. jednotlivé termíny poskytnutí konzultace budou vždy mezi námi dohodnuty buď mailem nebo telefonicky. Termíny se sjednávají individuálně. Zavazuji se Vám navrhnout alespoň 2 možné termíny v době do 3 měsíců od uzavření smlouvy, pokud již nebude moje kapacita plně vyčerpána. V případě, že Vám nemohu nabídnout termín v této lhůtě, jste oprávněni od Smlouvy odstoupit. Odstoupení musí být učiněno písemně a zasláno mailem nebo poštou nejpozději do 14 dnů od uzavření smlouvy. V případě, že se bez závažného důvodu a omluvy nedostavíte na sjednaný termín konzultace nebo opakovaně neposkytnete potřebnou součinnost, jsem oprávněna od Smlouvy odstoupit. Vaše případná neomluvená absence (nejméně 24h předem) je účtována jako realizovaná konzultace. Jste-li Spotřebitel, pak v době pro odstoupení od Smlouvy (14 dnů od uzavření Smlouvy) započnu s plněním pouze na Vaši výslovnou žádost.

2. Poskytování informací: Akceptací těchto VOP se zavazujete sdělit mi veškeré údaje, jež mají význam pro řádné poskytnutí Konzultace, tyto údaje poskytnout pravdivé, úplné a nezkreslené a neprodleně mi kdykoli po dobu trvání smlouvy sdělit, že došlo ke změnám těchto údajů a sdělit nové údaje, je-li to k řádnému poskytnutí Konzultací potřebné. Veškeré údaje sdělené při poskytování Konzultací nebo v souvislosti s nimi jsou považované za důvěrné a zavazuji se o nich zachovávat mlčenlivost. Je-li to s ohledem na charakter poskytované konzultace vhodné nebo stanovené zákonem, jsem oprávněna od Vás požadovat poskytnutí potřebných údajů v písemné formě opatřené Vaším podpisem.

3. Konzultace jsou vhodné pouze pro Klienty, kteří nejsou v péči psychiatra, a kteří neužívají psychofarmaka a léky ovlivňující psychiku. Pokud byste v danou chvíli nesplňovali obě podmínky současně, prosím neobjednávejte Konzultace. Zakoupíte-li si digitální produkty, je uvážení ve vaší zodpovědnosti nebo zodpovědnosti vaší zastupující osoby. V případě, že zjistím, že byla konzultace objednána v rozporu s tímto ustanovením, jsem oprávněna od smlouvy o Poskytování služeb odstoupit.

V.D. Dodací podmínky u zboží:

1. Podmínky pro odeslání: Není-li mezi stranami domluveno jinak, je Poskytovatel povinen Zboží dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny tj. po připsání platby na bankovní účet Poskytovatele. Dopravci Poskytovatel Zboží předá do 7 dnů po jeho úhradě.

2. Způsob dodání: Zboží bude doručeno na adresu uvedenou klientem prostřednictvím České pošty jako poštovní zásilka nebo uloženo k vyzvednutí do Balíkovny či Zásilkovny. Balení zboží je navrženo tak, aby bylo minimalizováno riziko poškození během přepravy. Doporučuji, aby Klient při převzetí zásilky pečlivě zkontroloval neporušenost obalu. Pokud jsou zjištěny nedostatky, měl by klient okamžitě uplatnit reklamaci u přepravce a informovat poskytovatele (viz část VIII. Práva z vadného plnění, reklamační řád). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem není považováno za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud klient přijme zásilku s poškozeným obalem, bere na vědomí, že produkt byl dodán v neporušeném stavu a nebude možné jej později reklamovat kvůli porušení celistvosti obalu.

3. Náklady na doručení: Náklady na doručení jsou stanoveny dle ceníku České pošty a Zásilkovny, přičemž balné je uvedené u výrobků, pokud se obě strany nedohodnou jinak, například na speciálním dárkovém balení. V případě, že je z důvodů zaviněných kupujícím nutné doručit zásilku vícekrát nebo jiným způsobem než bylo původně objednáno, je klient povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručením či rozdíl v ceně za alternativní způsob doručení, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak. Pokud klient odmítne zásilku převzít, má prodávající právo na úhradu všech nákladů spojených s dodáním a skladováním zásilky, stejně jako dalších výdajů vzniklých v důsledku nepřevzetí zásilky.

4. Storno podmínky: Před uzavřením smlouvy může Klient zrušit svou objednávku odesláním e‑mailu na adresu Poskytovatele uvedenou výše. 

VI. Údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě digitálního obsahu a jeho aktualizacích, uživatelský účet, autorská práva

1. Pokud jste si zakoupili e‑book nebo jiný produkt ke stažení, pak tento Digitální obsah zasílám pouze Vám jako Klientovi, na Váš e‑mail, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf. Pro stažení e‑booku z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla i stažené aktualizace prohlížeče nebo programu, ve kterém e‑book budete otevírat. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. U on-line kurzů Vám zřizuji uživatelský účet. K přehrání jeho obsahu je dle charakteru jednotlivých materiálů (pdf, videa, audio) rovněž nutné mít funkční připojení a aktualizovaný software a prohlížeč pro zobrazení/přehrání obsahu. Ani v tomto případě pak neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací nebo krátkodobé nedostupnosti v případě údržby dat nebo výpadků serveru.

2. Digitální obsah Vám poskytuji, jde-li o e‑book, jako jednorázové plnění, jde-li o on-line kurz, pak na dobu 6 měsíců od jeho zpřístupnění. Po dobu, na kterou je Digitální obsah poskytován, budete mít rovněž přístup ke všem jeho aktualizacím, které po tu dobu budou provedeny. Tedy vždy přístup k nejaktuálnější verzi daného on-line kurzu. U e‑booku Vám zašlu jeho nejaktuálnější verzi existující v době uzavření Smlouvy.

3. Produkty jsou vytvořeny s využitím znalostí, zkušeností a praxe autora. Jedná se o návody a doporučení a záleží jen na Vás, jak je v praxi použijete a jakou péči a úsilí budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto ani nemohu odpovídat za to, jakých konkrétních výsledků na základě Produktů sami dosáhnete a jaké konkrétní kroky podniknete. Výslovně upozorňuji i na to, že úspěch závisí nejen na znalostech získaných prostřednictvím mých Produktů, ale i na dalších faktorech, včetně Vašich schopností a Vaší výchozí situace. 

4. Uživatelský účet: Po zakoupení on-line kurzu obdržíte po úhradě ceny přístupové údaje k přihlášení do Vašeho uživatelského účtu, tak jak je uvedeno v části o dodacích podmínkách (čl. V. VOP). Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Klient se rovněž zavazujete udržovat Vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé. V případě závažného porušení vašich povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOP jsem oprávněna Vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit i bez předchozího upozornění. Tím současně dojde i ke znepřístupnění zakoupených on-line kurzů a všech poskytnutých elektronických dárků a bonusů.

5. Autorská práva: Veškeré mé Produkty jsou chráněny autorským právem a není možné je ani jejich obsah bez mého předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Výjimkou jsou pouze případy, kdy tak stanoví přímo zákon nebo přímo použitelný předpis (nařízení) Evropské unie. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin. Pokud jde o Digitální obsah, pak k němu poskytuji Klientovi licenci k jeho užívání pro vlastní potřebu na dobu neurčitou, počínaje jejich doručením po řádné úhradě celé kupní ceny anebo řádné úhrady první sjednané splátky kupní ceny. U Digitálního obsahu s cenou hrazenou na splátky, je licence poskytována pouze na dobu, kdy jsou uhrazeny jednotlivé splátky. Po úhradě celé ceny je pak licence poskytnutá na dobu neurčitou. Dojde-li k porušení autorských práv anebo pravidel pro užívání uživatelského účtu (uvedených v předchozím odstavci) nebo k odstoupení od Smlouvy, poskytnutá licence se okamžikem takového porušení či účinností odstoupení ruší, neujednáme-li výslovně písemně jinak. Licence neopravňuje Klienta k poskytování Digitálního obsahu dalším osobám, jeho dalšímu šíření anebo využívání pro výdělečné účely formou výuky/předávání získaných informací a postupů za úplatu dalším osobám. Pokud byste chtěli použít citace z mých Produktů, nad rámec tzv. zákonné licence, kontaktujte mě předem a domluvíme spolu možnosti takového použití.

VII. Odstoupení od smlouvy

1. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů u dodání Digitálního obsahu:

Jako Spotřebitel máte právo od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu odstoupit ve lhůtě 14 dní od uzavření této smlouvy.

2. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů u dodání Konzultací: 

a) Je-li předmětem Smlouvy poskytnutí konzultace, pak pokud na základě Vaší výslovné žádosti jako Spotřebitele učiněné v textové podobě započnu s plněním ve 14denní lhůtě pro odstoupení od Smlouvy stanovené v § 1829 odst. 1 NOZ a Konzultace bude v této lhůtě poskytnuta, pak v takovém případě nemáte právo od Smlouvy bez uvedení důvodů ve 14denní lhůtě odstoupit (§ 1837 písm. a) NOZ). 

b) Pokud by ve 14denní lhůtě pro odstoupení od Smlouvy byla splněna jen část plnění (konzultací) a od Smlouvy jste odstoupili, bude Vám vrácena jen poměrná část sjednané ceny, resp. jste povinni uhradit poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy.

3. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů u Vzdělávacích akcí: Odstoupit od Smlouvy nelze ani v případě, že jde o smlouvu o využití volného času, pokud je Poskytovatelem toto plnění poskytováno v určeném termínu (§ 1837 písm. j) NOZ). Za smlouvu o využití volného času je považována i Smlouva o poskytnutí služeb – vzdělávacích akcí, pokud splňuje podmínku využití volného času Klienta i poskytnutí v termínu předem určeném (a právě proto jsou výše řešeny podmínky storna účasti).

4. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů u prodeje Zboží

Je-li předmětem Smlouvy dodání Zboží, s výjimkou uvedenou v tomto článku, má spotřebitel podle § 1829 odst. 1 NOZ právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě do 14 dnů ode dne, kdy zboží převzal. V této 14denní lhůtě musí být odstoupení od smlouvy odesláno e‑mailem na radka@rajana.cz nebo poštou na sídlo Poskytovatele. Odstoupení není třeba nijak odůvodňovat. 

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy v případech podle § 1837 NOZ. Tyto případy jsou zejména

a) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

b) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

c) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

d) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

5. Postup při odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu:

Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste ve 14denní lhůtě uvedené v tomto článku v odst. 1 odeslali odstoupení e‑mailem nebo poštou na naši adresu nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili (např. i zasláním SMS zprávy). Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého Produktu se týká, pokud by se netýkalo veškerých současně zakoupených Produktů) anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je uveden na poslední straně těchto VOP i na Webu. V případě použití vzorového formuláře Vám bez zbytečného odkladu potvrdím jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat.

K odstoupení, prosím, připojte kopii dokladu o platbě, fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o Produkty u mě zakoupené ve lhůtě 14 dnů před odstoupením od Smlouvy. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení Vašeho odstoupení od Smlouvy. Připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu hradili.

6. Vrácení peněz: Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Vám vrátím peníze, které jsme od Vás přijali jako platbu za Produkty. Peníze Vám vrátím stejným způsobem, jakým jste Mi je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady.

7. Nesplnění podmínek pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů: Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Klient odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve lhůtě pro odstoupení nebo by nešlo o Spotřebitele), Klienta o této nemožnosti bez odkladu vyrozumím. Peníze v takovém případě klientovi nemohu vrátit.

8. Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:

V případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 10 dnů po její splatnosti anebo u Vzdělávacích akcí nejpozději před zahájením akce, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsem od Vás před tím obdržela částečnou platbu na cenu, vrátím Vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak. Ujednání tohoto odstavce se netýká Produktů, u kterých jste si zvolili platbu ceny ve splátkách.

Jak Vy jako Klient, tak Já jako Poskytovatel jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.

V případě odstoupení od Smlouvy, kterou byl koupen Digitální obsah, jsem okamžikem účinnosti odstoupení vždy oprávněna i bez předchozího upozornění pozastavit nebo zrušit přístup do Vašeho uživatelského účtu a k zakoupenému Digitálnímu obsahu, kterého se odstoupení týká. Jste pak povinni se zdržet dalšího užívání Digitálního obsahu.

9. Vrácení dárku poskytnutého k uhrazené objednávce:

Je-li vám společně s Produktem poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy z Vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni Mi poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vrátit.

VIII. Práva z vadného plnění, reklamační řád

1. Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuji: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925. U Digitálního obsahu pak ustanovení § 2389a až 2389f a pro Spotřebitele i § 2389g až 2389s.

2. Vady, za které nesu odpovědnost u Digitálního obsahu: Jako Poskytovatel Vám odpovídám za to, že Digitální obsah – e‑book apod. při zpřístupnění nemá vady. U Digitálního obsahu – on-line kurzů odpovídám za to, že nemá vady při zpřístupnění a ani po dobu, kdy jej poté poskytuji (tj. „doba trvání závazku“). Pokud jde o Spotřebitele, pak Digitální obsah má vady zejména, pokud neodpovídá ustanovení § 2389i NOZ. Spotřebiteli odpovídám za vady, které se projeví u e‑booku do 2 let od jeho zpřístupnění, u on-line kurzu v době trvání závazku. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od zpřístupnění, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při zpřístupnění. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídám, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3 leté promlčecí lhůtě. Ostatní Klienti musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při dostatečné péči zjistit.

3. Projeví-li se vada Digitálního obsahu – on-line kurzů za trvání závazku (po dobu, kdy má být pro Vás k dispozici), je na Mně, abych prokázala, že Digitální obsah je poskytován bez vad. Prokážu-li, že vadu způsobilo nevyhovující technické nebo programové vybavení nebo síťové připojení pro přístup či užívání Digitálního obsahu nezbytné pro řádné fungování Digitálního obsahu (dále jen „digitální prostředí Klienta“), ačkoli byl Klient na jeho potřebu před uzavřením smlouvy jasně a srozumitelně upozorněn, ustanovení 1. věty tohoto odstavce se nepoužije. K ověření, zda se vada vyskytla v důsledku nevyhovujícího digitálního prostředí Klienta, jste povinni Nám jako Klient poskytnout nezbytnou součinnost v míře, kterou lze rozumně požadovat. Povinnost součinnosti je omezena pouze na technicky dostupné prostředky, které jsou pro Vás co nejméně rušivé. Odmítnete-li součinnost poskytnout, přestože jste tímto byli o této povinnosti a o důsledcích jejího porušení jasně a srozumitelně poučeni před uzavřením smlouvy (tedy v těchto VOP), ustanovení první věty tohoto odstavce se nepoužije.

Jaké nároky můžete v případě vady Digitálního obsahu požadovat?

Můžete požadovat odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné.

V případě, že bych vadu odmítla odstranit nebo jí neodstranila řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Digitální obsah nechtěli koupit) nebo by z Mého prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraním, pak můžete jako spotřebitel požadovat:

a) přiměřenou slevu nebo

b) odstoupit od Smlouvy.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Digitálního obsahu bez vady a vadného Digitálního obsahu, který byl Klientovi poskytnut. Má-li být Digitální obsah poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně; Klientovi náleží sleva i v případě, že odstoupí od Smlouvy. Klient nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Digitálního obsahu nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

4. Vady Služeb: V těchto případech odpovídám za dodání Služeb v rozsahu, podobě a kvalitě mezi námi sjednané (tj. zejména odpovídají popisu na webu a vlastnostem obvyklým). V případě, že je dodána vadná služba, má Klient právo požadovat nápravu (odstranění) vady nebo slevu z ceny. V případě, že není odstranění vady možné anebo jako Poskytovatel vadu včas neodstraním, má Klient právo požadovat slevu z ceny anebo od Smlouvy odstoupit.

5. Vady zboží:  Jako Poskytovatel Vám odpovídám za to, že výrobky či dílo, tedy věc, při převzetí Vámi jako Klientem nemá vady. Je-li Klient v postavení Spotřebitele, odpovídám za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí produktu. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. U vady, která se projeví po uplynutí 12 měsíců od koupě věci do konce záruční doby, je Spotřebitel povinen prokázat, že věc byla vadná již při převzetí. Není-li Klient spotřebitelem, odpovídá prodávající pouze za vady, které má věc při převzetí a Klient je vytkne bezodkladně. Vadu krytou zárukou musí Klient vytknout poskytovateli záruky (který může být odlišný od prodávajícího) ve lhůtě určené délkou záruční doby. Má-li věc vadu, může Klient  požadovat její odstranění. Podle své volby může Klient  požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, jen pokud je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo nepřiměřeně nákladný. Poskytovatel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Klientovi  nezpůsobila značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro které Klient  věc koupil.

Jaké nároky můžete v případě vady Zboží požadovat?

a) Jako Klient můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud Poskytovatel  vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, nebo pokud se vada projeví opakovaně, nebo je vada podstatným porušením smlouvy, nebo je z prohlášení Poskytovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Klienta.

b) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Klient obdržel.

c) Klient nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.

d) Peněžité částky, které má prodávající Poskytovatel z důvodu vadného plnění vydat kupujícímu Klientovi, ať už z titulu poskytnutí přiměřené slevy či pokud Klient odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající Poskytovatel na vlastní náklady bez zbytečného odkladu; v případě odstoupení kupujícího Klienta od smlouvy poté, co prodávající Poskytovatel obdrží věc nebo jí kupující Klient  prokáže, že věc odeslal.

e) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 – 1925, § 2099 – 2117 a § 2161 – 2174b občanského zákoníku).

f) Nároky z titulu odpovědnosti za vady věci je nutné vytknout u prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vad na e‑mailovou adresu: radka@rajana.cz

Je-li zboží dodáváno prostřednictvím přepravce, je kupující Klient povinen zkontrolovat zásilku za přítomnosti dopravce a v případě zjištění poškození zásilky k reklamaci přímo u dopravce. Přepravce následně sepíše s kupujícím protokol o shledané závadě a zásilka bude doručena zpět prodávajícímu Poskytovateli. Pokud poškozenou či neúplnou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je kupující povinen prodávajícímu Poskytovateli neprodleně oznámit emailem na adresu: radka@rajana.cz a přiložit s přepravcem sepsaný škodní protokol.

g) Prodávající Poskytovatel reklamaci vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud není mezi smluvními stranami výslovně ujednáno jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace prodávající Poskytovatel kupujícímu Klientovi poskytne písemné potvrzení. 

6. Uplatnění reklamace:

Reklamaci, prosím, uplatněte bez zbytečného odkladu. Pokud by předmětem reklamace měly být nedoručené přístupové údaje k Digitálnímu obsahu, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam. 

Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e‑mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak navrhuje reklamaci vyřídit. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci i fotodokumentaci (foto vadné věci, printscreen obrazovky), případně jiný dokument nebo důkazní prostředek.

Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, v krajních případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytnu písemné potvrzení. Je-li předmětem reklamace Digitální obsah, reklamaci vyřídím v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu a účelu, pro nějž je Spotřebitel požadoval. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budu v 30denní lhůtě (resp. u Digitálního obsahu v přiměřené době) i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e‑mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace. Leda byste Mi poté sdělili pro účely této informace jiný kontaktní e‑mail. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

7. Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci:

Uznám-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem, jako jste hradili cenu, a to nejpozději do 14 dnů od oznámení výsledku uznané reklamace. 

IX. Spotřebitelské recenze 

1. Na Webu, prodejních stránkách, na mých profilech na sociálních sítích i v mailové a obdobné komunikaci se Spotřebiteli zveřejňuji reference na mé Produkty. Tyto reference jsou vždy referencemi mých Klientů a jsou zveřejněné s jejich souhlasem. Před zveřejněním reference vždy ověřuji, že jde o osobu, která si Produkt u mě zakoupila, a to kontrolou údajů v účetnictví (na zaplacených fakturách). Případně jde o reference, které jsem obdržela od svých Klientů v rámci vyplnění zpětné vazby – dotazníku zaslaného Klientovi po dodání Produktu, resp. u on-line kurzu po jeho skončení. Dotazník je zasílaný přímo na kontaktní mail uvedený v databázi Klientů a je tak zajištěno, že taková reference pochází od Klienta. 

X. Závěrem

1. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatele a Klienta ze smlouvy vyplývající.

2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.

3. Tyto VOP jsou účinné od 6.1.2023.

4. VOP jsem oprávněna jednostranně měnit. Rozhodující je však vždy závazné to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.

» FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM

» REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ

Přejít nahoru